شارژ حساب وکالتی شرکت‌های توزیع برای خرید برق از بورس  

  وزارت نیرو از شارژ حساب وکالتی شرکت‌های توزیع برای خرید برق از بورس خبر داد.

طبق اعلام وزارت نیرو، در اردیبهشت‌ماه و تا پایان هفته گذشته در مجموع ۲۷ شرکت توزیع برق و ۷۳۱ هزار و ۵۱ مگاوات ساعت برق با متوسط قیمت ۱۱۷۷ ریال و حداقل نرخ ۱۰۵۰ ریال در بورس انرژی معامله کردند و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱۲۲۷ ریال رسید.

براین اساس، حجم معاملات روزانه از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا کنون به رقم ۱۵ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۲۷ مگاوات ساعت رسیده است و در آخرین روز معاملات هفته قبل تعداد ۸۱ معامله صورت‌گرفته است که نسبت به‌روز قبل خود ۲۵ درصد افزایش را همراه داشت؛ از طرفی این اعداد نمایانگر آن است که تعداد کل معاملات در طول اردیبهشت‌ماه به ۱۵۹۰ رسیده است.

پس از پایان معاملات روز چهارشنبه، نیز ارزش معاملات در بازار برق بورس انرژی از ابتدای ماه تا کنون به میزان ۱۷ هزار و ۵۱ میلیارد ریال رسیده است.

در آخرین روز معاملات هفته گذشته نیز تعداد ۱۲ نیروگاه دولتی و ۱۱ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بودند که نیروگاه‌های خصوصی با ۳۷۴ هزار و ۳۵۲ مگاوات ساعت حجم بیشتری از معاملات را به خود اختصاص دادند دراین‌بین حجم نیروگاه‌های دولتی ۳۵۶ هزار و ۶۹۹ مگاوات ساعت بوده است.

گفتنی است، در اردیبهشت‌ماه تمام مبلغ تخصیص‌یافته برای خرید شرکت‌های توزیع از بازار برق بورس انرژی در حساب وکالتی آنها شارژ شده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود